Sonata – wywołanie końcowe

Jeżeli silna ręka wypytała o skład i siłę oraz wystąpiła pozycja wywołania końcowego to zasady są następujące :

  • Pierwsza wolna odzywka pyta się o 5 wartości na uzgodnionym najdłuższym kolorze. Jeżeli kolory są równe to na kolorze niższym rangą.
  • Następna wolna odzywka pyta o następny w długości kolor.
  • Z drabinki wyłączone są odzywki 4karo i 3NT (również 4NT jeżeli ostatnia odzywka wypadła na wysokości 4trefl).
  • Odzywka 4karo prosi o zalicytowanie 4kier i spasowanie na dowolną zapowiedzianą odzywkę wywołującego.
  • 3NT jest do pasa.
  • Jeżeli mogłem zalicytować 3NT a zalicytowałem 4karo a potem po 4kier licytuję 4NT to jest to szlemikowy inwit bezatutowy.
  • Jeżeli zadałem pytanie o 5 wartości i po dowolnej odpowiedzi wracam na kolor uzgodniony to jest to odzywka do pasa. Jeżeli licytuję następną wolną odzywkę to pytam się o damę atutową + króle. Stosuje się tutaj takie same zasady jak przy klasycznym blackwoodzie. Następna wolna odzywka pyta się o króle i sugeruje posiadanie damy atutowej.