Zasady ogólne:
PAS | = (0-4), dowolny lub traping pas= dalej kontra prawie automat, inne naturalne |
KTR | = (5+), brak dobrego koloru 6+ lub dowolnego 7+i układu 5-5 |
2NT | = (5+), min 5-5 dowolne, bez koloru wejścia= dalej po3♣ pokazujemy wymijająco |
KOLOR | = (5+), transfer na kolor 6+, bezpośrednio wyższy |
1NT – [2♣]
PAS | = (0-4), dowolny lub trapping pas |
X | = (5+), brak dobrego koloru 6+ i układu 5-5 |
2♦ | = (5+), 6+♥ |
2♥ | = (5+), 6+♠ |
2♠ | = (5+), 6+♦ |
2NT | = (5+), min 5-5 bez trefli (dalej po 3♣ pokazujemy wymijająco) |
. | Dalsza licytacja odpowiadającego w sekwencji1NT – [2♣] – 2NT – PAS 3♣ – [PAS] – ?> 3♦ = kiery i piki> 3♥ = piki i trefle> 3♠ = kiery i trefle |
1NT – [2♥]
PAS | = (0-4), dowolny lub trapping pas (dalej kontra wywoławcza lub GF) |
X | = (5+), brak dobrego koloru 6+ i układu 5-5 |
2♠ | = (5+), 6+♣ |
2NT | = (5+), min 5-5 bez kar (dalej po 3♣ wymijająco) |
3♣ | = (5+), 6+♦ |
3♦ | = (5+), 6+♠ |
1NT – [2♠]
PAS | = (0-4), dowolny lub trapping pas (dalej kontra wywoławcza lub GF) |
X | = (5+), brak dobrego koloru 6+ i układu 5-5 |
2NT | = (5+), min 5-5 bez pików (dalej po 3♣ wymijająco) |
3♣ | = (5+), 6+♦ |
3♦ | = (5+), 6+♠ |