1♥ – (we ktr) – ?
- 1♠ = NAT 7+ (ale ostatnio Martens twierdzi, że odzywkę 1♠ lepiej przeznaczyć np. na wskazanie 2 kolorów młodszych w sile 7-9 do walki z pikami, w ostateczności na TRF do BA)
- 1BA = NAT ZMIANA
- 2♣ = transfer na ♦ do 10PC
- 2♦ = słabe podniesienie lub GF z fitem
- 2♥ = dobre podniesienie z fitem
- 2♠ = transfer na trefle
- 3♣/3♦/3♠/4♣/4♦ = kolor + fit INV /INV+ ODEJŚCIE OD SCHEMATU
- 2BA = INV z fitem
- 3♥ = blok
- 3BA = bilans na 4♥ z fitem 4+
- 4♥ = taktyczne
- pas = generalnie słaby
- rktr = siłowa (może zawierać kartę defensywną z fitem 3-kartowym)
- Dzięki transferom (które tu są słabsze bo do rekontry) możemy lekko inwitować na niskiej wysokości dając transfer a potem ujawniając fit lub po prostu wskazywać wist.
1♥ – (we 1♠) – ? UWAGA: SZKOŁA TRF INACZEJ!
- ktr = nielimitowany transfer na BA lub ♣; dalsza licytacja patrz moduł A,
- 2♣ = NAT NF żeby mieć możliwość zagrania kontraktu 2♣ (nie mamy transferu nisko)
- 2♦ = INV BA z 5+♦ (czy BA to do dyskusji bo nie mamy INV na 6♦)
- 1BA = NAT
- 2♣ = ♦ SO lub GF
- 2♦ = słabe podniesienie lub GF z fitem
- 2♥ = dobre podniesienie z fitem
- 2♠ = ♣ SO lub GF (do dyskusji) UWAGA trefle
- 2BA = INV z fitem
- 3♣/3♦ = KOLOR + FIT ŻEBY BYŁA SPÓJNOŚĆ
- 3♥ = blok
- 3♠ = Splinter tylko w kolor wroga
- 3BA = bilans na 4♥ z fitem 4+, ale 1,5 lewy defensywnej musi być AK lub 2xK
- 4♣/4♦ = kolor + fit żeby była spójność
- 4♥ = taktyczne