Sonata – 1 BA i interwencja

Zasady ogólne:

PAS= (0-4), dowolny lub traping pas= dalej kontra prawie automat, inne naturalne
KTR= (5+), brak dobrego koloru 6+ lub dowolnego 7+i układu 5-5
2NT= (5+), min 5-5 dowolne, bez koloru wejścia= dalej po3♣ pokazujemy wymijająco
KOLOR= (5+), transfer na kolor 6+, bezpośrednio wyższy

1NT – [2♣]

PAS= (0-4), dowolny lub trapping pas
X= (5+), brak dobrego koloru 6+ i układu 5-5
2♦= (5+), 6+♥
2♥= (5+), 6+♠
2♠= (5+), 6+♦
2NT= (5+), min 5-5 bez trefli (dalej po 3♣ pokazujemy wymijająco)
.Dalsza licytacja odpowiadającego w sekwencji1NT – [2♣]  – 2NT – PAS 3♣ – [PAS] – ?> 3♦ = kiery i piki> 3♥ = piki i trefle> 3♠ = kiery i trefle

1NT – [2♥]

PAS= (0-4), dowolny lub trapping pas (dalej kontra wywoławcza lub GF)
X= (5+), brak dobrego koloru 6+ i układu 5-5
2♠= (5+), 6+♣
2NT= (5+), min 5-5 bez kar (dalej po 3♣ wymijająco)
3♣= (5+), 6+♦
3♦= (5+), 6+♠

1NT – [2♠]

PAS= (0-4), dowolny lub trapping pas (dalej kontra wywoławcza lub GF)
X= (5+), brak dobrego koloru 6+ i układu 5-5
2NT= (5+), min 5-5 bez pików (dalej po 3♣ wymijająco)
3♣= (5+), 6+♦
3♦= (5+), 6+♠