Ogólne zasady TWK (transferowego wydłużenia kolorów)

Sekwencje z Transferowym Wydłużeniem Kolorów (TWK)

TWK po otwarciu 1 TREFL

Odwrotka (uwaga: zalicytowanie odwrotki w zasadzie wyklucza 4p przy braku 4c)

1t1c/pTWK – częściowo 
2k (R) Odwrotkę licytujemy z:
– 17+PC
– 15-16 z ręką z 5431 z 5t i 3c/p lub 6331 z 6t i 3c/p
 
 2c<11PC skład prawie dowolny 
 2p11+ PC, 5+c z wyłączeniem 6+c z krótkością 
 2NT11+ PC, 4c/p brak bocznego 5+ 
 3t11+ PC, 4c/p, 5+ kar 
 3k11+ PC, 6+c z krótkością11+PC 5+p 5+c
 3c11+PC, 4c, 5+ trefli11+ PC, 6+p z krótkością
 3p<11PC 6+c, krótkość p11+PC 4p 5+ trefli
 3NT11+PC 4333 
 4t/k/c<11 PC, 6+c/p, krótkość t/k/c 

Licytacja w sekwencji 1t – 1c/p – 2k (R) – 2c – 2p (R) 

1t1c/pTWK
2k (R)2c<10PC skład prawie dowolny
2p (R)2NT4 karty bez układów 64-> dalej naturalnie 
 3t5+c/p 4+k 
 3k6c bez krótkości5+p 4+c
 3c5+c 4p6p bez krótkości
 3p5+c/p 4t 
 3NT5332 
 4t/k4+c 6+t/k4+p 6+t/k

Licytacja w sekwencji 1t – 1c/p – 2k (R) – 2p – 2NT (R) 

1t1c/p TWK
2k (R)2p 
2NT (R)3t5+c/p 4+k 
 3k6c bez krótkości5+p 4+c
 3c5+c 4p6p bez krótkości
 3p5+c/p 4+t 
 3NT5332 
1t1c/p TWK
2NT  
 3t4+c/p, 5+k
 3k6+c / 5+s, 4+c
 3c4+c, 4p / 6+s
 3p4+c/p, 5+t
 3NTDo gry

TWK po otwarciu 1 KIER

1c1NT 
2t2k9-11PC – schemat licytacji otwierającego poniżej
2c11-15 PC 4t  – słaby wariant         
2p 16+PC 5332, 54 lub 6332
2NT TWK16+PC 5+c/p 5+t
3t 16+PC 5+c/p 5+k
3k 16+PC 6+c z krótkością
1c1NT 
2t2k9-11PC
2p 16+PC 5332, 54 lub 6332
 2NTRELAY -> TWK
3t5c4k
3k26(32)
3c3622
3p5c4t
3NT5332
1c1NT 
2NT3tRELAY -> TWK
 3k4k
 3c4p
 3p 4t
1c1p 
2t2k9+PC GF do silnego wariantu
2c 11-15 PC 5c 4t  – słaby wariant
2pTWK16+PC 5332, 54 z młodszą 4 lub 6c3p
2NT 16+PC 5+c 5+t
3t 16+PC 5+c 5+k
3k 16+PC 6+c bez 3p
3c 16+PC 5c 4p, krótkość t
3p 16+PC 5c 4p, krótkość k
3NT 16+PC skład 4522
1c1p 
2t2k9+PC
2p 16+PC 5332, 54 lub 6c3p
 2NTRELAY -> TWK
 3t5c4k
 3k6322
 3c63(31) z kr. młodszą
 3p5c4t
3NT5332
1c1p 
2NT3tTWK like
 3k4k
 3c4p
 3p4t

TWK po otwarciu 1 PIK

1p1NT 
2t2k9-11PC – schemat licytacji otwierającego poniżej
2cTWK11-15 PC 4t  – słaby wariant         
2p 16+PC 5332, 54 lub 6332
2NT 16+PC 5+c/p 5+t
3t 16+PC 5+c/p 5+k
3k 16+ 5+p 5+c
3c  16+PC 6+p z krótkością
1p1NT 
2t2k9-11PC
2p 16+PC 5332, 54 lub 6332
 2NTRELAY > TWK
 3t5p4k
3k5p4c
3c6322
3p5p4t
3NT5332
1p1NT 
2NT3tTWK like: RELAY –>
 3k4c
 3c4k
 3p4t
 3NTDo gry
1p2t 
2k2cRewersy bez układu 64 I 5440 -> 2c ->
Schemat jak poniżej (ale bezpośrednie 3c – 6p z kr.)
2pTWK5332, 6322, dow. 4 bokiem  -> 2NT -> TWK
3t – 5p4k, 3k – 5p4c, 3c – 6322, 3p – 5p4t, 3NT – 5332
2NT 5t
3t 5k
3k 5c
3c 6+p z krótkością bez układu 64
3p 7p AKD i 0 kontroli poza c
3NT Autosplinter c
4t/k Autosplinter t/k
1p2t 
2c 2pRELAY -> TWK ->
2NT – 6+p 4t, 3t – 6+p 4k, 3k – 6+p 4c, 3c – 5440, 3p – 5404, 3NT – 5044
2NT 6+p 4t
3t 6+p 4k
3k 6+p 4c
3c 5440
3p 5404
3NT 5044
1p2t 
2p2NTRELAY-> TWK
3t 5p4k
3k 5p4c
3c 6322
3p 5p4t
3NT 5332
1p2t bezpośrednio od 2NT -> TWK
2NT 5t
3t 5k
3k 5c
3c 6+p z krótkością bez układu 64
3p 7p AKD i 0 kontroli poza c
3NT Autosplinter c
4t/k Autosplinter t/k