2 Karo

Licytacja po otwarciu 2k (Multi)

2kpasChęć gry
 2cSpasuj/popraw lub inwit+ 6+c
 2pGF silnie sugeruje 5+starszy i krótkość w drugim
 2NTRELAY pytanie o siłę i skład
 3tZalicytuj kolor transferem, zawiera ręce wymagające kooperacji z partnerem:
– inwit do końcówki w starszy (dalej: 3c/p przyjęcie transferu jako INV z fitem)
– inwit na p (dalej: 3p)
– propozycja 3NT z fitami w obu starszych, można wynieść (dalej: 3NT)
– GF 5+5+ młodsze, pytanie o uzupełnienie (dalej: 4t/k)
 3kZalicytuj swój kolor, zawiera ręce odcinające partnera od dalszych decyzji:
– fity w starszych siła dowolna, (dalej: pas )
– sign-off z pikami (dalej: 3p )
– 3BA do pasa (dalej: 3ba )
– GF 6+ samodzielny młodszy (dalej: 4t/k)
 3cGF na własnych kierach
 3pGF na własnych pikach
 3NTpropozycja 3NT bez fitów w obu starszych, można wynieść z 6-4, lub kolorem KDW10xx
 4tZalicytuj swój kolor transferem (pasy nie są potem forsujące)
 4kZalicytuj swój kolor (pasy nie są potem forsujące)
 4c/4pChęć gry

Po sekwencji 2k – pas – 2c  – pas – 2p – ?

2k2c
 2p2NTINV z fitem p
 3tGF (5)6+c 4+t
 3kGF (5)6+c 4+t
 3cInwit 6+c
 3pGF 6c3p

Po sekwencji 2k – pas – 2NT – pas – ?

2k2NT
3tMinimum, dalej 3k(R):
3c piki – 3p(R) o krótkość
3p kiery bez krótkości
3NT kiery krótkość p
4t/k  kiery krótkość t/k
3kKiery – nie minimum, dalej 3c(R) o krótkość (3NT – lepsze bez krótkości)
3cPiki – nie minimum, dalej 3p(R) o krótkość (3NT – lepsze bez krótkości)
3pMaximum, ale słaby kolor max Dxxxxx
3NTDowolne AKD10xx lub AKDWxx

Po sekwencji 2k – pas – 2p – pas – ?

2k2p
2NT3 karty w drugim starszym
3t2 karty w drugim starszym
3kKrótkość w drugim starszym
3c/pc/p Bardzo dobry kolor z 1 przegrywającą
3NTDowolne AKD10xx lub AKDWxx

Po sekwencji 2k – pas – 2p – pas – 2NT – pas ?

2k2p
 2NT3tRELAY (uzgadnia kolor 3), dalej: 3k – kiery (Po 3k3c(R) – 3p – 3613, 3NT – 3631, 4t – 3604, 4k – 3640)
bezpośrednia licytacja z pikami 3c – 6313, 3p – 6331, 3NT – dow. 6322, 4t – 6304, 4k – 6340
 3kZalicytuj zatrzymanie w młodszym, dalej: 3c – t, 3p – k, 3NT – oba, 4t – brak z kierami, 4k – brak z pikami
 3c/p5 c/p, zalicytuj cuebid
 3NTChęć gry

Po sekwencji 2k – pas – 2p – pas – 3t – pas ?

2k2p
3t3kZalicytuj zatrzymanie w młodszym, dalej: 3c – t, 3p – k, 3NT – oba, 4t – brak z kierami, 4k – brak z pikami
 3c/p5+ c/p, zalicytuj cuebid
 3NTChęć gry
4t/kZalicytuj kolor transferem / wprost

Po sekwencji 2k – pas – 2p – pas – 3k – pas ?

2k2p
 3k3c/p6+ c/p, wybierz końcówkę,  którą gramy
 3NTChęć gry
 4t/kZalicytuj kolor transferem / wprost

Po interwencji ktr.

Po sekwencji 2k – ktr. –  ?

 2k[ ktr ]pasnieinformacyjny (rktr. -c, 2c – p)
 rktr.około 10-12 PC zapewnia minifit w obu kolorach starszych
 2c/pSpasuj lub popraw
 2NTRELAY
 3tsign-off na własnym kolorze
 3kinwit fity w obu starszych
 innejak bez kontry