1 Karo

1k1c/p(4)6+ PC 4+p
 1NT(6)7 – 10(11) PC brak 4c/p
 2tWieloznaczny Transfer na 2k
– Mini-podniesienie z fitem  4-7 PC 3+k (dalej: PAS)
– INV układowy z fitem 9-12 PC 4+k (dalej: 3k)
– INV do 3BA z fitem 3+ i treflami 4+ (dalej: 3t)
– GF z fitem 13-15 PC (dalej: 2c/p licytowany stop, brak drugiego, 3BA dobre zatrzymania w c/p)
– SPLINTERY z fitem 4+ (dalej: 3c/p/4t)
– ASO w równym z fitem 3+ 18+ PC (dalej: 2BA)   
 2k11+ PC 5+ t forsuje do końcówki
 2c5p4+c w sile NF, 6-9 PC
 2pTransfer na NT, min. inwit
 2NT11-12PC brak 4c/p, ręka dobra do zajęcia NT
 3t7-9PC fit 4+k  karta układowa
 3kBlok fit 4+
 3c/pminiSPLINTER
 3NT16-17PC skład zrównoważony bez starszej 4
 4tMin 55 starsze, bez aspiracji
 4kBlokujące
 4c/pchęć gry

Licytacja po odpowiedzi 2t

1k2tWieloznaczny TRF na 2k
2k Automat z większością rąk
2c/p 17-21PC 5+k 4c/p
2NT 18-21PC
3t 18+PC 5+k 5+t
3k Blokujące 6(7)+k

Licytacja po sekwencji 1k – 2t – 2k

1k2tWieloznaczny TRF na 2k
2k Automat z większością rąk
PasMini-podniesienie
2c/p13-15 modelowo pusty dubel w drugim starszym
2NT18+ w zrównoważonym 3+k
3tInwit do 3NT przez t
 3kInwit układowy z fitem 9-12 4+k
 3c/psplinter
 3NT13-15 w zrównoważonym 3+k (pewne zatrzymania w obu starych)

Licytacja po odpowiedzi 1c/p

1k1c/p 
1p 11-21PC 4p –
1NT 11-13PC 5332 lub 11-15PC 2254 11-13PC 5332 lub 11-15PC 2254 lub 11-15PC 5k 4c
2t 11-17PC 5k 4+t 11-17PC 5k 4+t
2k 11-15PC 6+k (możliwa 4 boczna) 11-15PC 6+k (możliwa 4 boczna)
2c 11-14PC 4c (rzadko 3c) 16-21PC rewers lub 17-21PC 6+k i 3p
2p 16-21PC rewers bez 4p
lub 17-18PC 6+k i 3c
 11-14PC 4p (rzadko 3p)
2NT 16-21PC 6+k 4boczna
 lub 17-18PC 6+k bez 3c
 16-21PC 6+k 4boczna
 lub 17-18PC 6+k bez 3p
3t 16-21 PC 5+k 5+t 16-21 PC 5+k 5+t
3k 14-16PC 6+k dobry kolor 14-16PC 6+k dobry kolor
3c 13-15PC 4c 16-18PC 5k4p
3p ? 13-15PC 4p

Licytacja w sekwencji 1k – 1c – 2p

1k1c
2p 
2NTAutomat z większością rąk (GF) –>
3t – 17-21 5k4t, 3k – 19-21 6+k, 3c – 16-18 5k4c, 3p – 19-21 5k4c, 3NT – 17-18 6+k 3c
3tPytanie o fit c lub silne uzgodnienie k –>
3k – 3c, 3c – 2c, 3p – 4c, 3NT –  max 1c
zalicytowanie przez odpowiadającego k na dowolnej wysokości oznacza gramy w k, kolor cuebid na uzgodnionych c, 3NT do pasa (wyjątek: po 3k -3c uzgadnia szlemikowo c)
3k4-6PC nieforsujące
 3c6+c nieforsujące
 3pZalicytuj 3NT ze swojej ręki
Nie zalicytowanie 3NT jest naturalne, bardzo dobra ręka

Licytacja w sekwencji 1k – 1p- 2c

1k1p
2c 
2p5+p nieforsujące
2NTAutomat z większością rąk (GF) –>
3t – 17-21 5k4t, 3k – 19-21 6+k, 3c17-21 5k4c, 3p – 19-21 5k4p, 3NT  – 17-18 6+k 3p
3tPytanie o fit p lub silne uzgodnienie k –>
3k – 3p, 3c – 2p, 3p – 4p, 3NT –  max 1p  
zalicytowanie przez odpowiadającego k na dowolnej wysokości oznacza gramy w k, kolor cuebid na uzgodnionych p, 3NT do pasa (wyjątek: po 3k -3p uzgadnia szlemikowo p)
3k4-6PC nieforsujące
 3cZalicytuj 3NT ze swojej ręki (Zejście jest naturalne, bardzo dobra ręka)
 3p6+p nieforsujące

Licytacja w sekwencji 1k – 1c/p – 2NT

1k1c/p 
2NT  
3tPytanie o skład –>
3k – 4t, 3c – 4c, 3p – 4p, 3NT  – 17-18 bez 3c/p
3k4-6PC nieforsujące4-6PC nieforsujące
 3c6+cFit k, ręka szlemikowa
 3pFit k ręka szlemikowa6+p

Licytacja po odpowiedzi 1NT

1k1NT
2t 11-17PC 5+k 4+t
2k 11-14PC 6+k lub 11-15PC 5k 4st.
2c 16-21PC 5k4 starsza
2p 17-21PC 6+k z krótkością lub 19-21PC 6+k bez krótkości
2NT 16-21PC 6+k 4boczna lub 17-18PC 6+k bez krótkości
3t 16-21PC 5+k 5+t
3k 14-16PC 6+k dobry kolor bez krótkości w starszym
3c 14-17PC 6+k krótkość pik
3p 14-17PC 6+k krótkość kier

Licytacja w sekwencji 1k – 1NT – 2c

1k1NT
2c 
2pRelay 9+ –>
2NT – 16-21 brak kr. w st. -> 3t – krótkość, 3k – 2452, 3c – 4252
3t
– 19-21 krótkość p 3k – 19-21 krótkość c, 3c – 16-18 krótkość p  3p – 16-18  krótkość c
2NTNieforsujące 7-8PC
3t5+t
3kNieforsujące 7-8PC
 3cMax, 3p i pusty dubel c
 3pMax, 3c i pusty dubel p

Licytacja w sekwencji 1k – 1NT – 2p

1k1NT
2p 
2NTMin, 7-8PC
3tRelay 9+PC -> 3k – 19-21 bez krótkości, 3c/p/NT – krótkość c/p/t
3kMin, 7-8PC ręka dobra do gry w kolor
 3cZatrzymanie c, brak p, brak aspiracji szlemikowych
 3pZatrzymanie p, brak c, brak aspiracji szlemikowych

Licytacja w sekwencji 1k – 1NT – 2NT

1k1NT
2NT 
3tRelay -> 3k – 17-18 bez krótkości, 3c/p/NT – 4 c/p/t
3kMin, 7-8PC ręka dobra do gry w kolor
 3cZatrzymanie c, brak p, brak aspiracji szlemikowych
 3pZatrzymanie p, brak c, brak aspiracji szlemikowych

Inne sekwencje po otwrciu 1 karo

Transfer Gawrysia

1k1p 
2t2knie forsuje
 2cTransfer Gawrysia, licytuj 2p -> pas – sign-off p, inne GF
 2pNaturalne, inwitujące
1k1p 
2k2cTransfer Gawrysia, licytuj 2p -> pas – sign-off p, inne GF
 2pNaturalne, inwitujące